ثبت شرکت سورن
ثبت شرکت سورن
ثبت شرکت سورن
تهران : هفت تیر, خیابان بهارمستیان, پلاک۴۵, طبقه۳, واحد ۱۱

ثبت برند کیف و کفش (اهمیت، مراحل، مدارک، زمان و هزینه)

ثبت برند کیف و کفش (اهمیت، مراحل، مدارک، زمان و هزینه)

کیف و کفش دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوت هستند و هیچ یک از اقشار جامعه را نمی‌توان یافت که به کیف و کفش نیاز نداشته باشند. شما می توانید با ثبت برند کیف و کفش و انجام تبلیغات مناسب بخشی از بازار را بدست آورده و محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید. کفش از ملزوماتی است که از بدو تولد یا از زمانی که کودک روی پای خود می ایستد به آن نیاز پیدا می کند. کیف نیز جزو واجبات زندگی بوده و در همه برهه‌های زندگی به نحوی کاربرد دارد و هر فرد در طول زندگی نیاز دارد که به طور متناوب در فواصل مختلف کیف و کفش تازه‌ای بخرد. اغلب مردم دارای چندین مدل کیف و کفش هستند که هر یک در جایگاه و فصول مختلف کاربرد دارند. کفش‌ها برای آب و هوای گوناگون نیز طراحی می‌شوند و مواد اولیه آنها با هم تفاوت دارد. کفش برای حفاظت پا پوشیده می‌شود و راحت بودن پا در آن اهمیت زیادی دارد. از این رو مشاغل مربوط به کیف و کفش دارای اهمیت بسیار بوده و تولید کنندگان بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند و لذا بازار رقابت تنگاتنگی دارد.

تولید کیف و کفش از صنایع پر سود است و در سال‌های اخیر انواع دست دوز کیف و کفش با استفاده از جنس‌های متفاوت نیز افزایش یافته است. اگر شما چنین شغلی دارید و جزو تولید کنندگان کیف و کفش هستید پیشنهاد می‌کنیم به دنبال ثبت برند خود باشید؛ در این صورت شما برای برند محصولات خود ارزش افزوده تولید می کنید و محصولات تولیدی شما ارزش بیشتری خواهد داشت. در ادامه دلایل و ملزومات ثبت برند کیف و کفش و سایر مطالب مربوط را برای شما بیان می‌کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چرا باید برند کیف و کفش خود را ثبت کنیم؟

تولید یک جنس بخشی از کاری است که تولید کننده انجام می دهد؛ اما بخش اصلی یافتن بازار مناسب برای فروش آن است. با رقابت فشرده ای که در بازار کیف و کفش وجود دارد اگر شما صاحب برند خاصی نباشید، نمی‌توانید برای محصول خود مشتری ثابت پیدا کنید. البته برای داشتن برند کیف و کفش خاص خود، باید نوآوری هم داشته باشید و در طراحی و دوخت و همچنین استفاده از جنس مرغوب نیز توجه لازم را مبذول دارید. ثبت برند از ملزوماتی است که به نوعی کسب و کار شما را بیمه می‌کند و به آن رسمیت می بخشد.

مزایای ثبت برند کیف و کفش

ثبت برند کیف و کفش چه مزایایی دارد؟

داشتن مشتری‌های ثابت

چنانکه گفتیم در بازارهای رقابتی یافتن بازار کاری مشکل است. فروش اجناس تولید شده به صورت تک یا عمده نیازمند شناخته شدن است و در صورتی که شما برند خاصی نداشته باشید و جزو تولید کنندگان متفرقه به شمار روید، مشتری ثابتی نخواهید داشت و اجناس شما به عنوان کیف و کفش متفرقه با قیمت کمتری به فروش خواهد رفت.

قانونی شدن کسب و کار

برندسازی موجب قانونی شدن کسب و کار شما می‌شود و در صورتی که مشکلی پیش بیاید از طریق قانون می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید.

تبلیغات گسترده

تبلیغات یکی از راهکارهای فروش تولیدات است و اگر نتوانید به نحو درستی تولیدات کیف و کفش خود را معرفی کنید از رقابت بازار عقب می‌مانید. زمانی که برند شما ثبت شود و کسب و کار خود را قانونی کنید، میتوانید در سطح گسترده در بازار داخلی و خارجی به تبلیغات بپردازید. با این کار شما به طور نامحدود می‌توانید از اقصی نقاط دنیا مشتری داشته باشید.

حفظ منافع مادی و معنوی

با برند کیف و کفش خود می‌توانید از سوء استفاده‌های احتمالی و کپی برداری جلوگیری کنید زیرا اگر کسب و کار شما قانونی شده و برند ثبت شده داشته باشید؛ هیچکس نمی‌تواند مشابه کار شما را به بازار عرضه کند و در صورت تخلف می‌توانید شکایت کنید؛ اما در غیر اینصورت چون هیچ علامت تجاری به نام شما ثبت نشده است، امکان شکایت از کپی برداران وجود نخواهد داشت.

ماندگار شدن در یادها

زمانی که برند شما ثبت شده باشد، مصرف کنندگان شما را با نام معتبر و قانونی شما که مشابه دیگری ندارد می‌شناسند از این رو در صورت رضایت از محصولات تولیدی شما در حوزه کیف و کفش، در ذهن آنها حک خواهید شد.

صادرات تولیدات کیف و کفش

زمانی که برند خود را ثبت کنید، به راحتی می توانید تولیدات کیف و کفش خود را به تمام دنیا صادر نمایید و برای کشور ارز آوری کنید و درآمد خود را نیز افزایش دهید.

دریافت تسهیلات مالی

موسسات مالی به صاحبان برند تسهیلاتی ارائه می دهند که با آن می توانید کسب و کار خود را گسترش و رونق دهید و درآمد خود را چندین برابر کنید.

فروش چند برابر

مردم غالباً به سراغ تولیداتی می روند که با کیفیت و مورد اطمینان باشند. ثبت برند موجب اطمینان خاطر مردم شده و آنها را به سوی شما هدایت می‌کند از این رو با وجود مشتریان فراوان، درآمد شما نسبت به پیش از ثبت برند افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

برای ثبت برند کیف و کفش چه مدارکی نیاز است؟

مدارکی که برای ثبت برند در هر شغلی لازم است تا حدودی مشترک است. در اینجا به بیان این مطلب می‌پردازیم که هر یک از متقاضیان حقیقی و حقوقی برای ثبت برند کیف و کفش چه مدارکی را باید ارائه دهند.

مدارک لازم جهت ثبت برند کیف و کفش

مدارک لازم جهت ثبت برند کیف و کفش برای اشخاص حقیقی

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی)
  • کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین
  • پروانه کسب
  • توضیح لوگو و برند خود
  • تصویر از برند یا علامت تجاری

مدارک لازم جهت ثبت برند کیف و کفش افراد حقوقی

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کد پستی محل اقامت
  • کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی)
  • تصویر برند یا علامت تجاری
  • توضیح لوگو و برندخود
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین

 

مراحل ثبت برند کیف و کفش

برای ثبت برند چه مراحلی را باید بگذرانیم؟

برای ثبت برند کیف و کفش خود باید به وب سایت مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کنید و مراحلی را طی کنید. این مراحل زمان بر و پر درد سر است و بهتر این است که کار ثبت برند کیف و کفش خود را به سامانه های هوشمندی که در این زمینه فعالیت می کنند بسپارید اما اگر تصمیم دارید شخصاً مراحل را بگذرانید به این ترتیب عمل کنید:

  • در ابتدا برای تکمیل اظهارنامه ثبت برند به وب سایت مالکیت معنوی قوه قضائیه وارد شوید.
  • در این سامانه باید فصل و طبقه برند خود را مشخص کنید.
  • مدارک مورد نیاز را که در آن سایت نوشته شده آپلود کنید.
  • اطلاعات و مدارک بارگذاری شده را تایید کنید.
  • هزینه ثبت برند کیف و کفش را پرداخت کنید.
  • شماره اظهار نامه برند و رمز آن را که به شماره همراهتان ارسال می شود دریافت کنید.

در صورتی که همه مدارک درست باشد و مشکلی پیش نیاید نسخه نهایی برای شما ارسال می شود تا آن را امضاء کنید و سپس شما باید نسخه برابر با اصل شده را برای اداره مذکور ارسال نمایید. کار ثبت برند شما در اینجا پایان می پذیرد و اجازه انتشار آگهی برای شما صادر می شود.

ثبت برند کیف و کفش چقدر طول می کشد؟

کار ثبت برند کیف و کفش کاری زمان بر است زیرا ابتدا باید استعلام برند انتخابی خود را انجام دهید تا نام مشابهی وجود نداشته باشد. پس از این کار و انجام اقدامات لازمی که در بالا عنوان شد از زمان ثبت اظهارنامه توسط سامانه، 30 تا 40 روز کاری جهت آگهی نوبت اول و دو ماه و نیم برای دریافت گواهینامه ثبت برند زمان لازم است و این پروسه ها روی هم حدود چهار ماه طول می‌کشد.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

هزینه ثبت برند کیف و کفش به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر سال بر اساس نرخ تورم تغییر می کند. این هزینه‌ها شامل کلیه مراحل از جمله آگهی‌های روزنامه و واریزی‌های دولتی و قانونی است. این هزینه ها به تعداد محصولات، مجوزهای لازم برای ثبت برند و همچنین طبقات درخواستی بستگی دارد.

جمع بندی

ثبت برند کیف و کفش چنانکه گفتیم از ضروریات این شغل است و تولید کنندگان کیف و کفش باید در اولین فرصت برای ثبت برند خود اقدام کنند، اما با توجه به این که مراحل این کار بسیار سخت و زمان بر است بهتر این است که اگر قصد ثبت برند کیف و کفش خود را دارید برای انجام سریع و بی درد سر این کار، می‌توانید با شرکت ثبت سورن تماس بگیرید و به سادگی برند کیف و کفش خود را به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *