ثبت شرکت سورن
ثبت شرکت سورن
ثبت شرکت سورن
تهران : هفت تیر, خیابان بهارمستیان, پلاک۴۵, طبقه۳, واحد ۱۱

ثبت برند مبلمان (مزایا، مدارک و مراحل)

ثبت برند مبلمان (مزایا، مدارک و مراحل)

امروزه برای همه این موضوع ثابت شده است که ثبت کردن برند در هر کسب و کاری به رشد و ترقی آن حوزه اقتصادی می‌انجامد. صنعت ساخت مبلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید با ثبت برند مبلمان، خیال کاملاً‌ راحتی از بابت حفظ حقوق مادی و معنوی خود در شرایط مختلفی داشته باشید.

برندهای مبلمان بسیار زیادی در کشور ما مشغول به فعالیت هستند. تنها روش شناخته شدن در این بازار شلوغ، ثبت کردن برند است. شما با ثبت کردن برند شرکت مبلمان خود، می­توانید با انجام تبلیغات مختلف، مشتریان زیادی را جذب کنید، البته این امر زمانی صحیح است که فرایند ثبت برند شما با توجه به قوانین و مقررات تعیین شده صورت بگیرد. اگر با کنجکاوی خاصی در این رابطه روبه‌رو هستید و می‌خواهید به اطلاعات دست اولی در مورد ثبت کردن برند مبلمان دست یابید، توصیه می‌‌کنیم که ادامه متن را از دست ندهید.

ثبت کردن برند مبلمان یک لازمه اساسی است.

آیا ثبت کردن برند مبلمان ضروری است؟

اگر بخواهیم به این پرسش یک پاسخ واضح و شفاف بدهیم، باید بگوییم بله، ثبت برند مبلمان یک امر کاملاً ضروری محسوب می‌شود. کلیه کارشناسان اقتصادی بر این نظر توافق دارند که بدون ثبت برند، حتی شرکت‌های بزرگ تولید مبلمان نیز شانسی برای ادامه حیات خود ندارند. همین امر موجب شده است که حتی کارگاه‌های کوچک تولید مبلمان، در همان ماه‌های ابتدایی آغاز به کار خود نسبت به ثبت برند اقدام کنند.

بدون ثبت برند، شرکت شما یک شرکت کاملاً ناشناخته و گمنام است. همه ما می‌دانیم که سرنوشت چنین شرکت‌هایی دقیقاً به کجا ختم می‌شود. بدون ثبت برند نام شرکت شما در بین انبوه شرکت‌های تولیدکننده انواع مبلمان به سرعت گم می‌شود،‌ آن هم بدون اینکه بتوانید حتی برند خود را به طیف کمی از مشتریان معرفی کنید. این امر یکی از ضرورت‌های فعالیت در حوزه مبلمان به شمار می‌آيد و لازم است کلیه کارفرمایان به آن دقت کنند. ثبت برند مبلمان چه برای شرکت‌های بزرگ و چه برای شرکت‌های کوچک هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ اقتصادی یک امر مهم به شمار می‌آيد.

چگونگی ثبت کردن برند مبلمان

به منظور ثبت برند مبلمان خود تنها کافی است برخی از مدارک مهم را به یک مؤسسه مجرب ثبت برند ارائه دهید. به طور عادی معمولاً‌ از شما مواردی همچون مشخصات هویتی،‌ مجوزهای فعالیت و … درخواست می‌شود. این مدارک به منظور ثبت برند شرکت شما در سامانه‌ای که به همین موضوع اختصاص یافته است،‌ دریافت می­شوند.

خوشبختانه امروزه مؤسسات برتر ثبت برند روند انجام این کار را به شدت راحت کرده‌اند. تنها کافی است به یکی از این مراکز مراجعه کنید و با ارائه مشخصات ارائه شده، منتظر ثبت برند خود باشید. باید اشاره کنیم که این موضوع نیازمند طی کردن یک سری مراحل حقوقی توسط مؤسسه مدنظر است؛ بنابراین شاید انجام امور کمی طول بکشد. در حالت عادی اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، برند شما طی دو الی چهار هفته کاری به صورت قانونی ثبت می‌شود.

ثبت کردن برند باید حتماً‌ به صورت رسمی انجام شود.

مزایای ثبت کردن برند مبلمان برای کسب و کار شما

مهم‌ترین مزیت ثبت برند مبلمان، افزایش اعتبار شما در بین مشتریان است. کاربران به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند به شرکت‌های گمنام اعتماد کنند. این امر نه تنها در صنعت مبلمان، بلکه در سایر صنایع نیز دیده می‌شود. در واقع تا زمانی که برند خود را به ثبت نرسانده باشید، حتی تولید برترین محصولات نیز به شما در زمینه گسترش تجارتتان کمک نخواهد کرد.

مورد دیگری که از مزایای ثبت کردن برند مبلمان به شمار می‌آيد، بهبود میزان مشتریان است. این امر پس از کسب اعتبار نزد کاربران صورت می‌گیرد. وقتی که بتوانید اعتماد کاربران را کسب کنید، تعداد مشتریان شما به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش می‌يابند. نتیجه این موضوع نیز رسیدن به هدف نهایی، یعنی کسب درآمد بسیار مناسب است.

پس از کسب درآمد مناسب با ثبت برند مبلمان می‌توانید کسب و کار خود را به خوبی و با سرعت بالایی گسترش دهید. این همان موضوعی به شمار می‌آيد که اکثر شرکت‌ها به آن توجه نمی‌کنند و نهایتاً در بازار صنعت مبلمان توسط برندهای برتر از بین می‌روند. با ثبت برند خود، نه تنها به اعتبار بسیار مناسبی دست پیدا می‌کنید، بلکه برخی از افراد به مشتریان پروپاقرص شما تبدیل می‌شوند. این موضوع نیز منجر به ایجاد تبلیغات دهان به دهان و افزایش دوباره تعداد مشتریان خواهد شد.

برند شما نشانگر شخصیت شرکت شما است.

برای ثبت برند مبلمان به چه اطلاعاتی نیاز دارید

به منظور ثبت برند باید به کسب اطلاعات در مورد نام انتخابی خود بپردازید. این فرایند «استعلام» نام دارد. در طی استعلام نام انتخابی شما به طور کامل بررسی می‌شود تا مشخص شود که هیچ شباهتی با سایر برندهای موجود در صنعت مبلمان ندارد. اهمیت استعلام برند قبل از ثبت برای کاهش فرآیند ثبت برند بسیار بالاست. چنانچه مشکل خاصی وجود نداشته باشد، فرایند ثبت برند مبلمان به راحتی ادامه پیدا می‌کند.

به طبع اگر نام انتخابی شما با برندهای حاضر در این صنعت بیش از پنجاه درصد شباهت داشته باشد، باید به سراغ انتخاب یک نام جدید بروید. معمولاً چنین مواردی با استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس ثبت برند به راحتی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌پذیرند؛ بنابراین اگر خواستار تسریع روند ثبت‌ برند خود به صورت قانونی و کاملاً رسمی هستید، بهتر است به سراغ یک مؤسسه فعال و البته معتبر بروید. این امر موجب اطمینان خاطر شما در چنین موردی می‌شود.

سخن پایانی

ثبت برند در هر حوزه‌ای در دنیای تجارت ضروری است. امروزه این امر به دلیل وجود کسب و کارهای مختلف یک لازمه اساسی شمرده می‌شود و باید به آن توجه کرد. صنایعی همچون صنعت مبلمان نیز از این امر مستثنا نیستند و باید حتماً نسبت به ثبت برند در این کسب و کار اقدام کنند.

با ثبت برند مبلمان خود می‌توانید مشتریان بیشتری جلب کنید،‌ میزان اعتماد نسبت به برند خود را افزایش دهید و در نهایت به درآمد بیشتری برسید. در صورتی که نیازمند کسب راهنمایی‌های بهتر درباره این موضوع هستید و قصد دارید برند مبلمان خود را به ثبت برسانید، تنها کافی است با کارشناسان ثبت سورن تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *